GRY PARAGRAFOWE

    Gry paragrafowe do druku:

  • Biblioteka Masz Wybór

    Pokaźny wybór autorskich gier książkowych, niegdyś dostępnych na łamach naszej strony, został wzięty pod skrzydła Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru. Odnowione reedycje tych pozycji znajdziecie w zasobach biblioteki na stronie magazynu Masz Wybór.



  • V03 [Dominik Matusiak]

    Stron: 46
    Paragrafów: 85
    Gatunek: Fabularna, mechaniczna

    Paragrafówka z elementami planszowymi. Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Jako najemnik, wraz ze swoją ekipą, weźmiesz udział w tajnej operacji wykradzenia jeszcze bardziej tajnych danych z siedziby korporacji Aerocorp.



  • Intikama [Dominik Matusiak]

    Stron: 13
    Paragrafów: 34
    Gatunek: Fabularna

    Kolejna miniatura autora takich tytułów jak "Amelia" czy "Koniec"



  • Awaria [Szymon Ryżka]

    Stron: ok. 120
    Paragrafów: 222
    Gatunek: Science-fiction, fabularna z elementami labiryntowej

    "Poszukiwani są astronauci do pracy na Pierwszej Marsjańskiej Stacji Orbitalnej. Celem jest znalezienie rzadkich pierwiastków i minerałów oraz przygotowanie zaplecza do ich zdalnego wydobycia. I tak zaczęła się Twoja przygoda i trzyletni kontrakt na stanowisku inżyniera, technika, magazyniera i każdym innym, na którym będziesz potrzebny na pierwszej komercyjnej Marsjańskiej Stacji Orbitalnej." Paczuszka zawiera również wersje multimedialne.



  • Twierdza (demo) [Michał "Recoil" Rosiński]

    Stron: 40
    Paragrafów: ok. 200
    Gatunek: Fantasy, labiryntowa

    Demo nieoficjalnej wersji największej gry paragrafowej w Polsce. W grze wcielisz się w jedną z pięciu postaci, którą wkroczysz do okrytej złą sławą twierdzy. Torując sobie drogę za pomocą miecza i magii, wydrzesz jej najmroczniejsze tajemnice zyskując sławę i bogactwo.



  • Goblin [Jacek Ciesielski]

    Stron: 10
    Paragrafów: 371
    Gatunek: Fantasy, labiryntowa

    Fabuła podobna jak w "Dreszczu": gracz staje się Śmiałkiem i wędruje po podziemnych labiryntach zabijając mieszkające tam bestie.



  • Tarcza i miecz [Szymon "Szmer" Rutkowski]

    Stron: 26
    Paragrafów: 289
    Gatunek: Fantasy, labiryntowa

    Labiryntówka utrzymana w stylu kultowego Dreszcza. Gracz penetruje mroczne Podziemia należące do Lorda Łamikosta, walczy z potworami, zbiera przedmioty i wykonuje inne czynności charakterystyczne dla tego gatunku paragrafówek. Jeśli lubisz labiryntówki, śmiało sięgnij po Tarczę i miecz. Stary, dobry schemat Fighting Fantasy nigdy się wszak nie zestarzeje.



  • Gothic: Polowanie na smoki [Przemysław Pociecha]

    Stron: 27
    Paragrafów: 75
    Gatunek: Fantastyka, fabularna

    Fabuła i świat gry nawiązuje do crpg Gothic II Noc Kruka, autorstwa studia Pyrahnia Bytes. Jako Paladyn, Łowca Smoków, lub Mag Ognia musimy odnaleźć bezimiennego bohatera. Każdy z mężczyzn, w którego możemy się wcielić posiada inne motywy swoich działań. Interesującym rozwiązaniem, którego nie uświadczymy w wielu gamebookach, jest prosty system punktacji, dzięki której wiemy, który bóg (Innos, Adanos, lub Beliar) sprzyjali nam podczas wędrówki.



  • Ogniem i szablą - szlachecka gra paragrafowa [Michał Gryń]

    Stron: 21
    Paragrafów: 170
    Gatunek: Historyczna/fantastyka, mechaniczna

    Wcielasz się w postać Jacka Ciesielskiego, żyjącego w XVII wieku polskiego szlachcica nie stroniącego od mocnych trunków i bijatyki. Realia historyczne przemieszane z fantastyką.



  • Phill Fox - szkolenie [Łukasz „Stumpień” Stępień]

    Stron: 13
    Paragrafów: 47
    Gatunek: Sensacyjna, mechaniczna

    Jeśli w smak Ci szpiegowskie klimaty, powinieneś zainteresować się tym dziełem! Wcielisz się w rolę tytułowego Phila Foxa, kandydata na szpiega, przechodzącego przez tytułowe szkolenie. Gra korzysta z mechaniki systemy RPG Risus.



  • Pierścień złodziei [John Ross]

    Stron: 29
    Paragrafów: 137
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna

    Jest to opowieść o młodym Hobbicie - złodzieju. W poszukiwaniu nowego źródła dochodu udaje się on do mroźnego miasta Hultog. Podczas jednego ze swoich wypadów zostaje napadnięty przez bandę oprychów. Razem ze swoją wspólniczką Patricią, udaje mu się cudem uniknąć śmierci. Jako że Lucas (tak ma na imię główny bohater) nie marnuje okazji na wzbogacenie się, przeszukuje ciała napastników. Wieczorem wraz z dziewczyną świętując udane łowy postanawia sprawdzić łupy. Wśród złotych monet znajduje mosiężny pierścień, jaśniejący purpurowym światłem...



  • Poszukiwania korony [Premysław Pociecha]

    Stron: 39
    Paragrafów: 250
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna/labiryntowa

    W królestwie Heart źle się dzieje, odkąd skradzione zostały z królewskiego skarbca trzy magiczne przedmioty, zapewniające państwu wieczny dobrobyt i szczęście. Początkowo król Edward myślał, że jakoś sobie bez nich poradzi, ale kiedy jest już stary, blisko śmierci, wie, że aby przywrócić krainie spokój, trzeba je odnaleźć. Zadanie to powierza Tobie – najodważniejszemu rycerzowi!



  • Sługa Królestwa, Tom I [Premysław Pociecha]

    Stron: 35
    Paragrafów: 153
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna/labiryntowa

    Głównym bohaterem gry jest młody człowiek, królewski syn. Na razie jednak żyje w nieświadomości swego prawdziwego pochodzenia. Nasz młodzieniec nie jest bynajmniej traktowany po królewsku - należy on do Maanana, złego czarnoksiężnika, dla którego wykonuje prace domowe. Krótko mówiąc jest niewolnikiem.



  • Sługa Królestwa, Tom II [Premysław Pociecha]

    Stron: 25
    Paragrafów: 166
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna/labiryntowa

    Bezpośrednia kontynuacji tomu I.



  • Niewolnik czarodzieja [Premysław Pociecha]

    Stron: 39
    Paragrafów: 250
    Gatunek: Fantastyka, mechaniczna

    Zawsze, kiedy patrzysz na budzące się słońce zastanawiasz się, kim jesteś. Jesteś niewolnikiem czarodzieja Maanana, swojego pana. Twoim wujkiem jest John, sklepikarz w pobliskim miasteczku, który cię wychował. Jednak ani on, ani być może twój władca, ani tym bardziej ty, nie wiecie, kim byli twoi prawdziwe rodzice.



  • Grota von Hahena [Łukasz Kościow]

    Stron: 16
    Paragrafów: 159
    Gatunek: Fantastyka, labiryntowa

    Jak co dzień wróciłeś z polowania, niosąc mięso na rodzinny obiad, gdy nagle stajesz jak wryty. Twoja chata płonie żywym ogniem. Nie ma rodziny, nie żyją. Krzyczysz wściekle. Ta banda skrywająca się w jaskiniach na południu właśnie zrobiła krok za daleko! Nie wiedzą z kim mają do czynienia! Mordercy, zniszczyli twój świat! Czas na zemstę!



  • Sanktuarium w Amarath / Armatropolis (nieukończone) [Konrad “Strzała” Strzałkowski]

    Stron: ok. 50
    Paragrafów: ok. 150
    Gatunek: Fantastyka/Postapo, fabularna

    Swoją przygodę rozpoczynasz w Aramath. Mieście portowym, położonym nad brzegiem Morza Południowego lub Bałtyckiego. W zasadzie to dwie niemal identyczne wersje tej samej gry. Projekt nieukończony.



  • Copyright © by alien2020@wp.pl 2002-2016